Zoveel te doen - Toontje lager

28 december 2021 - Tilburg, Nederland

Zondag 28 december, 22:30

Vanochtend hardgelopen, in de middag met Twan naar een ijshockeywedstrijd geweest (ook een leuk verhaal hoe we daar terecht kwamen, maar dat is voor een andere keer). Mezelf voorgenomen vandaag drie stappen in het stageproces af te werken; het verkrijgen van een SBB licentie, m’n ID-kaart verlengen en een begroting maken. Als dat me vanavond lukt, zijn er nog maar 10.671 punten die ik moet afwerken voordat ik op stage kan. Nog nooit in m’n leven heb ik serieuze stres gehad of me op z’n minst ergens druk om gemaakt. Als ik op school een 9 behaalde was dat mooi meegenomen, als ik een 2 had sliep ik net zo goed. Toen alle examenleerlingen afwachtend aan de telefoon gekluisterd zaten, zenuwachtig voor de uitslag, was ik aan het werk en hoorde ik die avond op m’n voicemail dat ik geslaagd was. Ik maak me nooit druk om dingen, totdat dit stageproces in werking werd gezet. Het gevoel dat er niemand met je meedenkt en dat de mensen waar je afhankelijk van bent het af laten weten. Als ik eenmaal daar zit valt er een last zo zwaar als een zak cement van elke schouder. Wat een vrije tijd heb ik dan opeens zeg.

IJhockey