Vandaag vertrek ik naar Peru

11 oktober 2022 - Amsterdam, Nederland

Dinsdag 11 oktober, 13:00 Amsterdam

En ja, dan vertrek ik over een paar uur naar de andere kant van de wereld. Het lijkt of ik er nu meer moeite mee heb dan de vorige keer, wellicht omdat de afgelopen twee korte weken dat ik thuis was voelde alsof ik nooit was weggeweest. Zaterdag bijvoorbeeld ’s ochtends bij m’n schaakvereniging wezen kijken. In de middag een wedstrijd gevoetbald tegen VV Dongen en ’s avonds op pad geweest. Het record terras-zitten heb ik de afgelopen twee weken wel weer verbroken, bijna iedere dag wel. In eerste instantie was ik (in tegenstelling tot de vorige keer) van plan het rustig aan te doen om m’n langdurige vertrek wat voor te bereiden. Dit is er niet helemaal/helemaal niet van gekomen. Het liep ook volledig door elkaar want tussen het weerzien en afscheid van vrienden, familie, collega’s en bekenden moesten er ook serieuzere dingen gebeuren. Zo heb ik er zes vaccinaties bij. Rabiës twee keer, Gele koorts, Hepatitis A, Polio en de derde Coronaprik. Voor m’n Finland-beurs is alles afgerond en ik heb ook m’n diploma van school opgehaald. Uiteindelijk vanochtend m’n koffer weer last-minute ingepakt en m’n vliegtickets moet ik drek op Schiphol nog uitprinten.

Vanavond vlieg ik eerst 2.5uur naar Madrid en vanuit daar vlieg ik naar Lima. 5.00 lokale tijd zou ik dan in Lima moeten zijn, in Nederland is het dan 12.00. Het tijdsverschil tussen Peru en Nederland is zeven uur. Dan ga ik wat in Lima rondkijken en later die dag vertrek ik naar Cusco in de Andes, wat betreft inwonersaantal de zevende stad van Peru, zo’n 430.000 inwoners. Met 3360 meter is het een van de hoogste steden van de wereld, die hoogte hoop ik niet te veel last van te hebben want het gebrek aan zuurstof schijnt daar voor mensen van buiten de stad soms vrij extreem te zijn.

Als ik aankom heb ik eerst een aantal weken Spaanse lessen voordat ik aan mijn vrijwilligerswerk op een school begin. In deze stad spreken ze schijnbaar uitsluitend Spaans waardoor ik het wel snel verwacht te leren. In tegenstelling tot Finland waar je je als buitenlander prima kan redden met Engels. Behalve deze Spaanse lessen en vluchtgegevens weet ik het ook allemaal nog niet, dus heel veel meer kan ik er nóg niet over vertellen.

Als toevoeging op de tweede zin van dit artikel waarin ik zei er nu meer moeite mee lijk te hebben. Het speelt mee dat ik nu niet alleen Nederland achter me laat, maar ook dat grote netwerk in Finland. Het was pas twee weken geleden dat ik Helsinki verliet, ik mis de sauna, lonkero en natuur al.

De afgelopen twee weken merkte ik dat veel mensen m’n blog lezen dus zolang dit het geval blijft blijf ik ze wel -via deze website- schrijven.

Foto’s van afgelopen weken kan ik nu niet bij dus die volgen nog wel eens. Nu ga ik maar even kijken of ik m’n borderpass al kan uitprinten. Hasta luego/houdoe.

1. Mirjam Bink:
    11 oktober 2022
    ¡Buen viaje Kevin y divertirte!
    Me gusto tu historias.
    ¡Hasta pronto! 🛫🍀
  2. Rens:
    11 oktober 2022
    Suc6 kevin, weer een mooi stukje geschreven.
    Het was fijn om te weer gezien en gesproken te hebben!.
    Veel plezier daar en wees voorzichtig
  3. Nel:
    11 oktober 2022
    Veel succes met alles .ik blijf je volgen
    Gr Nel
  4. Ed en Colinda:
    Veel succes Kevin! 🇵🇪
  5. Bianca hendriks aarts:
    Veel plezier en succes Kevin
  6. Dick Vonk:
    12 oktober 2022
    Eenheel goede reis en een super verblijf! En natuurlijk wordt jouw blog veel gelezen, kijk alweer uit naar de volgende! Volgens mij ben je heeeeel goed bezig!👍 Dick
  7. John:
    12 oktober 2022
    gefeliciteerd met je diploma! dat vergeet iedereen zo maar, maar daar was het hele avontuur natuurlijk om begonnen!
  8. Kevin van Oosterwijk:
    15 oktober 2022
    Haha klopt ja, dankje
  9. Bert V gool:
    KEVIN
    HOOP DAT HET GOED MET GAAT WE BLIJVEN JT VOLGEN
  10. Ed en Colinda:
    13 oktober 2022
    Succes in peru kevin. Ik ben begonnen met de serie en ja je hebt gelijk je kunt niet echt stoppen. Hij is goed👍
  11. Kevin van Oosterwijk:
    14 oktober 2022
    Haha ja en hij wordt met de aflevering beter, welk seizoen ben je nu?
  12. Linda van den hoever:
    13 oktober 2022
    Veel succes Kevin! Maar vooral ook veel plezier in Peru!