Veel eten, weinig slapen

13 maart 2022 - Myllypuro, Finland

Zondag 13 maart, 14.00

Woensdagavond ben ik bij een vier uur (!) durende kerkdienst aanwezig geweest nadat ik eerder deze week aan de praat raakte met wat mormonen.

De bijeenkomst was voor een gedeelte in de Finse taal en ik heb tien minuten van Real – PSG gemist.. máár er waren gratis broodjes chiliburger en tiramisu waardoor we dus toch kunnen spreken van een geslaagde avond. Het viel me op dat er een man of 50 zat en ze werkelijk allemaal tussen de 18 en 25 waren. Het was allemaal wel erg interessant en het beviel me ook dat ze niet echt bezig waren met het geloof opdringen; Ik heb het eigenlijk de hele avond over de NBA gehad, aangezien vrijwel iedereen uit de VS kwam.

Donderdag en vrijdag heb ik het rustig aangedaan omdat ik al wel weer aanvoel waar dit weekend naartoe gaat. Donderdag ben ik na m’n stage wezen kaarten met wat mensen waarvan ik vergeten ben van welk eiland bij Australië ze ook alweer kwamen. Daarna m’n schaakpartij in de digitale competitie in Nederland gespeeld en gekeken hoe PSV en zijn probleem-keeper 4-4 speelde tegen Kopenhagen.

Vrijdag was er het afscheid van een collega bij Tespack. Toen zijn we bij een heel goed restaurant in Espoo geweest. Ik heb wel eens een hamburger top tien gemaakt, wat ik hier kreeg komt er zeker in.

Tekst gaat verder onder de foto's

IMG_9816IMG_9813IMG_9826IMG_9804IMG20220303161237IMG20220303162119

Zaterdag

Gisterochtend met Marsha (niet uit Kazachstan, Singapore, de Salomonseilanden of wat voor gek land dan ook maar gewoon uit het Brabantse Schijndel) wezen ontbijten in het centrum. Die middag met wat mensen die ik woensdag heb leren kennen naar een Zuid-Amerikaans event geweest. Daar kon je de Salsa leren dansen, Argentijns koken of op een andere manier de Latin cultuur leren kennen. Wat ik daar vooral vet vond is dat ik echt uren lang met een Peruaanse gepraat heb .. in het Spaans. Op school heb ik wel wat Spaanse lessen gevolgd, maar daar ben ik toen met heel veel geluk voor geslaagd en daarna geen enkele aandacht meer aan besteed. Ik stond er dus wel echt van te kijken dat ik een vrij diepgaand gesprek had met iemand die daadwerkelijk uit een Spaanstalig land komt en dat de dialoog verder ging als het vertellen van je afkomst of hobby’s.

De Peruaanse zie ik volgende week weer en de zaterdagavond ben ik met m’n huisgenoten uit geweest in Sörnäinen. Een Sloveense huisgenoot had wat collega’s uitgenodigd waardoor we een tafel hadden waarin bijna ieder continent werd vertegenwoordigd. Toen we naar huis liepen gigantisch op m’n gezicht gegaan. Laten we het erop houden dat dat door de gladheid kwam niet de drank. Zó hard dat de rest niet eens moest lachen maar oprecht bezorgd was. Ik kan m’n pols nog steeds niet goed bewegen hopelijk kan ik morgen nog basketballen.

Zondag

Ik had iemand van woensdag uit Utah beloofd dat ik zondagochtend naar haar kerkdienst kwam. Ze ging speechen omdat ze volgende week terug naar de VS vliegt. Belofte maakt schuld want na een uur of drie slaap zat ik om 8.00 in de metro naar het centrum om naar een dienst te gaan die wederom drie keer zo lang duurde als in Nederland zou zijn.

Hier raakte ik dan weer met een Fin aan de praat. Hij vroeg me de dingen die ik miste in Nederland en hierdoor kwamen we op het onderwerp voetbal. Hij vertelde me in Espoo bij een voetbalclub te zitten en nodige me uit dinsdag langs te komen. Altijd als je in het buitenland zegt dat je uit Nederland komt beginnen ze over Amsterdam, meer kennen ze niet. Deze man heeft een aantal jaar voor een Nederlands bedrijf gewerkt en woonde toen in Bergen op Zoom. Hij kende Rijen ook en heeft zelfs een hekel aan de randstad, die moeten we hebben.

En hier ook nog wat foto’s van m’n kamer. Ik wilde wachten met versturen totdat ik alles volledig gemeubileerd heb, maar ik heb het idee van een bank en tafel kopen definitief uit m’n hoofd gezet dus bijgaand:

IMG20220313173731IMG20220313173859IMG20220313173757IMG20220313173635IMG20220313173525IMG20220313173548IMG20220313173441IMG20220313173430IMG20220313173328IMG20220313173314IMG20220313173255IMG20220313173731IMG20220313173101IMG20220313173020IMG20220313172958

1. Dick Vonk:
    13 maart 2022
    Fijn dat je je zo vermaakt Kevin. En ook mooi zo internationaal en af en toe versteld staan van jezelf. Goed hoor. Lees nog steeds met veel plezier en dat je het naar je zin hebt is helemaal geweldig! Dick
  2. Mirjam Bink:
    13 maart 2022
    Leuk weer hoor Kevin!
    Heb je toch niet voor niets Spaans geleerd.
    Eens kijken of wij samen ook een leuk gesprek in het Spaans kunnen hebben.
    En wat is dat met die tas van JD? Die hangt namelijk wél heel opvallend in jouw kamer en staat op meerdere foto's....
    Had je nog niet genoeg schoenen?
    Maar ga zo door met je leuke verhalen, ik lees ze met veel plezier.
    Groetjes Mirjam
  3. Erik v loon:
    14 maart 2022
    Is weer genieten om die stukjes van jou te lezen.klasse hoe jij je daar vermaakt👍😎