Vanavond weer het vliegtuig in

7 mei 2022 - Nuuksio, Finland

Zaterdag 7 mei, 14:00

Meteen een teaser voor de volgende blog; Vanavond vertrek ik weer naar een ander land (het is geen Estland).

Er leek eindelijk een beetje grip te komen op de handelsoorlog met Rusland.. hebben een aantal sectoren besloten te gaan staken. Theaters, musea, bibliotheken en alles binnen de culturele sector is momenteel gesloten. Net nu ik een abonnement had afgesloten bij de bibliotheek voor extra pianobladmuziek. Gelukkig zijn de mooiste dingen hier buiten te beleven in plaats van binnen. Zo ben ik naar Nuuksio geweest, de transformatie van drie maanden geleden en nu is wel interessant. Op de foto’s zie je exact dezelfde locaties op 6 februari en nog geen drie maanden later op 2 mei.

WhatsApp Image 2022-02-06 at 9.44.21 PM

Afbeelding3 WhatsApp Image 2022-02-06 at 9.43.06 PMAfbeelding20

De eerste +- 6 weken dat ik hier woonde was ik onder de indruk van hoe goed de Finnen Engels spreken en dat ze het ook allemaal bereid zijn om te doen. De laatste tijd ben ik er toch wel een aantal tegengekomen die het op de Franse stijl doen en vertikken in het Engels over te gaan. Nu heb ik ook gemerkt dat de meesten hier denken dat ik Fins ben. Dus als ze -bijvoorbeeld in de winkel- in het Fins beginnen te zeveren en ik in het Engels terugpraat denken ze gewoon dat ik een opschepper óf een dorpsgek ben. Ze gaan dan in het Fins verder en ik heb geen idee wat ze van me willen. Iemand waar ik al een week of drie mee omga en best wel veel mee heb gepraat wist vanochtend niet wat hij hoorde toen ik hem vertelde wanneer ik terug naar Nederland ga. Hij dacht dat ik op vakantie ging en stond raar te kijken toen hij hoorde dat ik niet uit Finland kom.

Verder ben ik deze week met uitzondering van dinsdag elke dag wezen uiteten. Op woensdag twee keer, als lunch met het stagebedrijf en ’s avonds met het basketbalteam. Ik heb nu een premium account op deze website omdat door alle foto’s en video's m’n opslag vol zat. Dus ik denk dat jullie nu niet meer zoveel advertenties krijgen.

Nu ga ik m’n koffer maar eens inpakken want m’n vlucht richting West-Europa vertrekt al bijna. Hieronder nog wat foto's van bij de haven, uitgaan en Nuuksio park.

IMG_0198IMG_0205

279722567_397285948744007_8084734699661418487_n

Afbeelding2Afbeelding30Afbeelding5Afbeelding4

1. Nel:
    7 mei 2022
    Veel plezier bij t voetbal in parijs
  2. Dick Vonk:
    7 mei 2022
    Waarom ga je weg? Heb je goed naar die foto met al die mooie dames gekeken of vlucht je?😊😊😊
  3. Kevin van Oosterwijk:
    11 mei 2022
    Geen zin in alle alimentatie
  4. Jolande Gevers:
    8 mei 2022
    Goede vlucht Kevin en hopelijk tot snel, dat we van je verhalen thuis kunnen genieten 🍀😍
  5. Jurre Sampers:
    9 mei 2022
    Veel plezier in Parijs, maat!