Welkom op mijn reisblog!

25 oktober 2021 - Den Bosch, Nederland

Zondag 30 januari, 14:15

Nou welkom allemaal, mooi om te zien dat er best veel mensen geabonneerd zijn op m’n mailinglijst, ben ik tenminste niet alleen maar tegen mezelf aan het praten. Het zit enorm mee want in eerste instantie was je bij een reis naar Finland verplicht een negatieve coronatest aan te tonen op het vliegveld. Deze regel verloopt op 1 februari, twee dagen vóór mijn vertrek. Dit is een grote opluchting want in mijn ogen is de reis nu pas echt definitief. Vandaar dat ik deze link nu durf te delen en ik de afgelopen dagen nog maar even genoten heb van het feit dat de terrassen weer open zijn.

Vanaf 3 februari tot ergens in juni ga ik stage lopen bij het bedrijf Tespack. Via mijn blog is het proces te volgen vanaf het moment dat ik besloot dit te doen, alle regelingen die daarvoor getroffen moesten worden tot de laatste dagen waarvan ik nu nog geen idee heb hoe deze eruit gaan zien. De afgelopen maanden was ik net een zwangere vrouw die het alleen maar over baby's wil hebben. Bij alles wat ik deed dacht ik alleen maar aan deze reis naar Finland. Bedankt voor het aanhoren van m’n verhalen.

Iets om rekening mee te houden

Tijd is relatief is mijn vaste slogan als het tijdens het uitgaan wat later dan verwacht geworden is. Nu ga ik daadwerkelijk naar een andere tijdzone. In Finland leven we een uur verder, dus als ik eens een afspraak niet na kom dan zit een van ons er een uur naast.

Zoals ik al in een eerder verslag zei moet ik voor dat ik aan deze stageperiode begin eerst al m’n schoolprojecten en examens afronden. Dat moet vanavnd om 0:00 af zijn. Het is mijn schoolcarrière in een notendop want ik heb de komende 10 uur nog genoeg projecten af te ronden. Er zijn vakken waar ik nog niet eens aan begonnen ben. Ik denk dat ik dat nu maar eerst ga doen. Een geluk bij een ongeluk dat er dit weekend geen voetbal op tv is; een factor van afleiding minder.

Verder hoop ik vooral dat een van mijn huisgenoten een kok is en zijn passie graag deelt, want ik heb geen idee hoe ik moet koken. Misschien kan ik met veel fantasie nog net een ei bakken. Als ik voor mijn eigen eten moet zorgen eindig ik altijd in de friettent. En dan moet ik straks ook nog zelf gaan wassen. Hoe werkt een wasmachine? Ik heb geen idee.

Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

Uusimaa

1. Reislogger:
    11 januari 2022
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!