Op vakantie naar Nederland

24 juni 2022 - Rijen, Nederland

Vrijdag 24 juni, 17.00

De afgelopen twee weken was ik even in Nederland, daar heb ik ongekend van genoten, toch vertrek ik morgen met de boot weer terug naar Helsinki om daar de zomer door te brengen. Morgenvroeg rij ik naar het noorden van Duitsland en ga vanaf daar met de boot verder. Daar doe ik ongeveer een week over omdat ik dan ook wat dagen in Stockholm en Göteborg ga spenderen.

Het was heel mooi om iedereen in Nederland weer te zien, ik heb geen minuut verspild door continu leuke dingen te doen met familie of vrienden. Om maar meteen terug in te burgeren direct naar Groots van Guus Meeuwis geweest, meer Nederlands wordt het niet. Verder ben ik naar zoveel mogelijk andere concerten en evenementen geweest met als hoogtepunt Metallica op Pinkpop, hieronder van elke dag één foto (en daaronder nog tekst):

Donderdag 9 juni, Amsterdam

Eigenlijk had ik hier al thuis moeten zijn, maar m'n vlucht van 8 juni was geschrapt waardoor ik pas 24 uur later vertrok. Schadeclaim is onderweg. Wel mooie schermen bij Finnair, gehele vlucht Tom & Jerry zitten kijken.

9e donderdag

Vrijdag 10 juni, Eindhoven

Bij de eerste mogelijkheid de snackmuur onveilig gemaakt, wat een gemis

10e vrijdag

Maandag 13 juni, Kaatsheuvel

Dag naar de Efteling

13e maandag

Dinsdag 14 juni, Den Bosch

Wil je iets zien wat ik niet gemist heb? Vertraging doen ze in Finland niet aan

14 dinsdag

Woensdag 15 juni, Breda

Cabaretier waar ik al fan van ben sinds ik me kan herinneren eindelijk live gezien

15e woensdag

Donderdag 16 juni, Breda

Lunchen op de markt van Breda

16e donderdag

Vrijdag 17 juni, Landgraaf

Eerste keer naar Pinkpop, vrijdag beste dag wat betreft de Line-up

WhatsApp Image 2022-06-24 at 9.52.46 AM

Zaterdag 18 juni, Landgraaf

Warmste Pinkpop-dag van het warmste Pinkpop-weekend ooit, eigenlijk niet eens zo'n last van gehad

52155813123_f25ef1995d_o

Zondag 19 juni, Landgraaf

Ja, nog steeds op Pinkpop

IMG20220618163328

Maandag 20 juni, Amsterdam

Vanaf Zuid-Limburg naar de Randstad (ik weet niet welk gebied erger is)

20e maandag

Dinsdag 21 juni, Amsterdam

Toerist in eigen land uithangen

21e dinsdag

Woensdag 22 juni, Amsterdam/ Den Bosch

In de middag vanuit Amsterdam naar Den Bosch vertrokken om te kijken hoe het met de mensen daar gaat. (Jurre, Levy en Luuk dit is een test om te kijken of jullie m'n blog nog lezen)

22e woensdag

Donderdag 23 juni, Den Bosch

Met Marsha die ik in Helsinki heb leren kennen de herinneringen opgehaald

23e donderdag

Pinkpop

En hier nog wat andere foto's. Ik ben al naar genoeg concerten/festivals geweest, maar Pinkpop was m'n eerste keer. Omdat het zo warm was stond bij de waterpunten een rij van twee uur. Belachelijk geregeld maar één groot voordeel: bij de normale kramen stond niemand en in bier zit ook water (zeker op festivals). Zoals op de foto's te zien stonden we ondanks 70.000 andere bezoekers toch continu op de voorste rij. De meeste artiesten stelde niet teleur, de tien beste optredens:

IMG20220618194911IMG20220618215033IMG20220619163509IMG20220619180850IMG20220617233837

• 10. Deftones
  • 3. Maneskin
  • 2. Twenty one Pilots
  • 1. Metallica

Amsterdam

Drie dagen bij Rebecca in Amsterdam geweest. uit geweest, op de grachten gevaren, naar het van Gogh museum, nog meer uit geweest en de meest toeristische foto's ooit gemaakt:

IMG-20220622-WA0054

Niemand wilde varen en ik wilde (te) graag voor kapitein spelen. Dus dat heb ik dan ook de hele middag gedaan.

IMG-20220621-WA0007

IMG-20220623-WA0014IMG20220621170621IMG-20220622-WA0005

IMG-20220622-WA0002

Omringt door Ajacieden m'n mening over Ajax toch maar benoemd, dat ging dus wel een uurtje of vier door.

IMG-20220622-WA0045

Vincent van Gogh en zijn portret van Jelle ten Rouwelaar

IMG20220621132551

Ik was positief verast toen ik opmerkte dat vrijwel iedereen deze verhalen nog leest, echt wel meer dan ik dacht, dus dat is goed nieuws, doe ik het tenminste niet voor niets. De vragen die mij de afgelopen twee weken vaak gesteld zijn na aanleiding van de blogs:

• Of ik Finland uberhaubt nog stageloop of alleen maar feest: ja maandag tot woensdag + vrijdag van 9 tot 5

• Of ik je kaartje heb aangekregen: nee geen enkele, zal wel ergens mis zijn gegaan want de adressen waren steeds goed opgeschreven

• Of ik wel van plan ben ooit nog terug naar Nederland te komen, of dat ik liever in Helsinki blijf: Dat antwoord laat ik nog wel ff in het midden

Verder heb ik echt veel te veel tijd aan deze blog besteed en het selecteren van foto's, dus lees hem maar goed ;). Morgen weer een keer ofzo.

Ik ga nog een aftermovie van Pinkpop maken, dus die volgt volgende week nog wel eens.

Als ik terug in Finland ben moet ik eerst m'n stage afmaken en daarna ga ik werk zoeken en van de Finse zomer genieten waar ze altijd zo over op scheppen. Oke, was getekend, peace out.

IMG20220613110913IMG20220611225554IMG20220611182401

1. Fee:
    24 juni 2022
    Iedereen in Amsterdam was ook zo blij met je PSV aansteker
  2. Roel:
    Mooie tekening van Jelle 🤣
  3. Dick Vonk:
    24 juni 2022
    Leuk verhaal weer en over ajax hebben we het wel weer als het over echt voetbal gaat 😂😂😂😂
  4. Nel:
    Toch ook in. Nederland genoten
    Leuk om te lezen .gr
  5. Marielle:
    25 juni 2022
    Fijn je weer ff gezien te hebben!
  6. Linda van den hoever:
    29 juni 2022
    Leuk je weer gezien te hebben Kevin.
  7. Jurre Sampers:
    7 juli 2022