Dag 200 in Finland

22 augustus 2022 - Myllypuro, Finland

Maandag 22 augustus, 12.30

Om te beginnen hier een paar foto’s van de mooiste zonsondergang ooit. Zaterdag heb ik met Aravind een dagbezoek gebracht aan Tallinn met onze camera’s. Inmiddels ben ik hier al zo’n tien keer geweest maar dit keer kwamen we dus puur voor het fotograferen. Dat is niet heel goed gelukt omdat we meer met andere mensen aan het praten waren (maar liefst drie bekende tegengekomen in een land waar ik helemaal niet woon). Gelukkig op de boottocht terug dus deze zonsondergang mogen bewonderen. Veel meer foto's hiervan in mijn fotoalbums

IMG_0603IMG_0605IMG_0604

IMG_0607IMG_0610IMG_0649

De Finse premier ligt momenteel onder vuur, ik zag er zelfs een hoop artikelen over van Nederlandse kanalen omdat ze dansend en drinkend op een video te zien is. Als je het vergelijkt met de politiek in Nederland waar vrijwel alles misgaat is het wel mooi om te zien dat dit dan -tijdens het toetreden van NATO en al het Russische gedoe- blijkbaar haar grootste schandaal van de afgelopen jaren is. Iemand die ik hier ooit eens heb leren kennen plaatste dit op Facebook en dat is ook exact mijn gedachte:

Afbeelding1

Vertaald:

Zal mijn politieke stilte enigszins doorbreken en je vertellen hoe blij ik ben om in een land te leven waar de grote politieke schandalen als volgt klinken: "36-jarige premier betrapt op dansen met haar vrienden in haar vrije tijd; ze moest toegeven dat ze alcohol dronk !".

Tallinn:

IMG_0499IMG_0569IMG_0561IMG_0549

IMG_0575IMG_0516IMG_0545

De afgelopen dagen had ik veel leuke dingen gepland, onder andere de Europa League wedstrijd van HJK, alles heb ik afgezegd omdat ik voor het eerst in m’n leven voedselvergiftiging heb opgelopen. Donderdag was de eerste dag van mijn verblijf in Helsinki sinds 3 februari dat ik mijn wijk (Myllypuro) niet uit geweest ben dus dat was wel apart.

Maandag ben ik wezen lunchen bij een wok met twee Amerikaanse vrienden, die nu ook beide ziek zijn dus wellicht dat het daaraan ligt. Mijn eigen (ongeduldige) kookkunsten sluit ik ook niet uit als oorzaak.

ee4c786b-6949-4556-999c-86bec4d21765

Dus ja, het is vrij bizar hoe ik woensdag de volledige dag aan het basketballen was, meegedaan aan allerlei twee tegen twee toornooien en ik de volgende ochtend niet eens een koffiekop kon optillen. De enige persoon die ik de afgelopen drie dagen gezien heb is Spaanse kamergenoot Ainara en die zei al dat ik eruit zie als een skelet, dus dat wordt mooi veel naar all you can eat restaurants gaan volgende week, al moet ik daar nu nog niet aan denken.

IMG-20220813-WA0002

En op onderstaande foto spring ik van een 10-meter hoge duikplank, dat was ook wel vet.

Screenshot_2022-08-14-13-09-03-51_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817Screenshot_2022-08-14-13-08-54-47_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817

Verder kwam ik er per toeval achter dat het vandaag precies 200 dagen geleden is dat ik op 3 februari op het vliegtuig naar Helsinki stapte. Ondertussen ben ik natuurlijk wel even op en neer naar NL gekomen en ben ik ook in andere landen geweest. Dagen dat ik daadwerkelijk in Finland ben zijn er denk rond de 170 geweest.

1. Nel:
    22 augustus 2022
    Weer mooie foto’s
  2. Mirjam Bink:
    23 augustus 2022
    Leuk hoor Kevin!
    Wat jij daar allemaal doet en meemaakt!
    Ik ben nu al benieuwd wat je allemaal mee gaat maken in Peru.
    Groetjes
  3. Bianca hendriks aarts:
    26 augustus 2022
    het is echt mooi daar. ben benieuwd naar je avonturen in peru.
  4. Bert V gool:
    1 september 2022